İşletim Sistemi Nedir?

isletimsisteminedir
Merhaba arkadaşlar,Bugünki makalemizde işletim sistemi nedir,işletim sistemlerinin türleri nelerdir ve piyasada yaygın olarak kullanılan işletim sistemleri nelerdir konularını  işleyeceğiz.
İşletim sistemi bilgisayar ortamında çalışan,donanım kaynaklarını yöneten ve uygulamalar için servisler sağlayan yazılımlar bütünüdür.
işletim sistemleri kullanabildikleri maksimum ram miktarına göre 32bitlik ve 64bitlik işletim sistemleri olmak üzere ikiye ayrılmaktadır.
32bitlik işletim sistemleri maksimum üç buçuk gigabyte ram kullanabilirken bunun üzerine bir 4 gb ram'e sahipsek bilgisayarımızda 64bit işletim sistemi kurulu olması gerekir.
Piyasada yaygın olarak kullanılan işletim sistemleri Windows,Mac os(OS X) ve linux'tur mobil platformlarında ise  android ve ios işletim sistemleri yaygın olarak kullanılmaktadır.
Gelecek makalemde görüşmek üzere hoşçakalın.

Yorumlar