Linux - Ubuntu vestacp kurulumu resimli anlatım

vestacploginpanel
Linux - Ubuntu vestacp kurulumu
Bugün DigitalOcean üzerinde bulunan vps'im için bir panel kurmak istedim fakat stabil çalışan ve tüm sürümlerde desteği olan vestacp'den başka web panel bulamadım.
Vesta panel kurulumu yabancı kaynaklardan baktığımda bana göre daha basitti.
Yabancı kaynaklardan edindiğim bilgiyle 5 dakikada kurulumu tamamladım şu an sorunsuz kullanıyorum.
Sizlerde Linux ubuntu cpanel tarzında bir panel arıyorsanız vesta cp deneyiniz derim performansta ciddi anlamda fayda sağlıyor,kullanımı kolay,arayüz basit.
vestacp kurulumu resimli anlatımını elimden geldiğince tarif etmeye çalışacağım.

Sizin bir linux ubuntu vpsnizin olduğunu varsayarak devam ediyorum.
Eğer hala bir vpsniz yok ise en iyi problemsiz DigitalOcean'ı size tavsiye edebilirim.

Vps ssh bağlantısı için putty veya Xshell kullanabilirsiniz.

Sunucumuza root olarak giriş yapalım.
Sanal sunucunuzun terminaline bağlandıysanız eğer,Öncelikle ubuntu paketlerimizin güncelliğini kontrol edelim.
Bunun için komutumuz-
sudo apt-get update
ubuntuupdate

Daha sonra ubuntu paketlerini güncell olarak yükseltelim



sudo apt-get dist-upgrade
ubuntuupgrade

curl komutu ile Vesta kurulum komut dosyası indirelim.
curl -O http://vestacp.com/pub/vst-install.sh
ubuntucurlvesta

Daha sonra komut dosyasını çalıştıralım.
sudo bash vst-install.sh
sudobashvst-install.sh


kurulum yaklaşık 2-3 dakika sürecek ve kurulum esnasında sizden e-mail ve domain adresinizi isteyecektir gereken bilgileri girip enter ve Y Tuşu ile onaylayınız
ubuntuvestamail

Kurulum bittikten sonra aşağıdaki IP adresi ve username ve password bilgilerini verecek bunları bir yere kayıt ediniz.
ubuntukurulumuresimlianlatim


https://178.62.235.128:8083
    username: admin
    password: kFFrmYNfYI
Daha sonra vesta Mozilla firefoxtan Yukarıda belirttiğim gibi not aldığınız IP adresinin başında https: sonunda ise :8083 olacak şekilde adres satırına giriniz.
Gelen uyarıda Tehlikenin farkındayım yazısına tıklayıp Ayrıcalık Tanı butonuna tıklayın.
Güvenlik ayrıcalıklarını doğrula butonuna tıklayınız

Vestacp Giriş paneli görüntüsü
vestaloginpanelvestagirispaneli

Ubuntu Vestacp kurulumu bu kadar basit :) Hoşçakalın..





Yorumlar