Android Hakkında - Android nedir?

Android Hakkında - Android nedir?

Android kelimesinin köklerine indiğimiz de Eski Yunanca da kullanılan insana benzeyen ve insansı anlamları karşımıza çıkar. Bilim kurgu filmlerinden de hatırlayacağınız üzere kendi kendini idare eden ve bir yapay teknolojiye sahip insansı robotlara veya makinelere verilen isimdir. Fakat biz şuan teknolojik kısmından bakacak olursak Android bir işletim sistemidir. Yani nasıl ki çoğumuz bilgisayarlarımızda işletim sistemi olarak Windows’u kullanıyorsak akıllı telefonlar için de Android işletim sistemini kullanıyoruz. Günümüzde akıllı telefon kullanıcılarının sayısının milyonları aştığını düşünürsek Android işletim sisteminin bu sektördeki payı azımsanmayacak kadar çoktur. Fakat bazı akıllı telefon firmaları Android yerine kendi geliştirdikleri işletim sistemlerini kullanmakta buna verilecek en iyi örnekse Apple firmasının İOS işletim sistemidir. Fakat Android’in kullanım çokluğu hem ücretsiz olduğu için hem de
geliştiricilerinin Google ve OHA(Open Handset Allience) olması ve özgür yazılımcılarında Android işletim sistemini arkasında durmasından kaynaklanmaktadır. Peki, neden Android kullanmalıyız sorusuna verilebilecek en güzel cevap Android ile gelen özgürlük ve neredeyse 200.000 bini bulan uygulama sayısıdır. Android işletim sistemi için geliştirilen uygulamalar ücretli ücretsiz Android mağazalarda yerlerini alıyor. Android’in açık kaynak kodlu olması uygulama yazılımcılarının da Android işletim sistemine rağbet göstermesinin başlıca sebepleri arasındadır. Android işletim sistemi Linux tabanlı olduğu için Android’in özgürlük alanı Linux kadardır fakat bu sınırlı alan ile de ne kadar farklı ve çok şey yapılacağını her gün Android işletim sistemini kullanırken deneyimliyoruz. Android’in arkasında Google gibi bir dev olması kodunun açık kaynaklı olması ve yazılımcıların Android için ürünler geliştirmeleri hem kullanıcıları olan bizler için fayda sunuyor hem de üretenler için arz sağlıyor. Bu sebeple Android kullanmak hem bizlere bir kar olarak gözükürken hem de üreticiye destek sağlıyor. Bizler Android işletim sistemi kullandıkça Android gelişecek ve biz kullanıcılara daha özgür daha modern ve daha güzel bir işletim sistemi olarak karşımıza çıkacaktır. Bunun garantisini de piyasaya ilk sunulduğu 23 Eylül 2008 tarihinden itibaren bu zamana kadar olan gelişiminde gözler önüne sermektedir. Biz Android kullandıkça Android kendini geliştirerek bizlere akıllı cep telefonlarımız için eşsiz bir deneyim yaratmaya devam edecektir.

Yorumlar